آینده تکنولوژی جهان

این وبلاگ آینده تکنولوژی جهان را مورد بحس قرار می‌دهد.

آینده تکنولوژی جهان

این وبلاگ آینده تکنولوژی جهان را مورد بحس قرار می‌دهد.

تکنولوژی های آینده

تکنولوژی‌هایی که در اینده دنیا را متحول خواهند کرد:

نکته‌ای که در طول این مقاله باید به شما گفته شود این است که هر کدام از خبر‌ها و یا مطالبی که شما در مورد تکنولوژی هایی که تازه کشف و در آینده قرار است وارد زندگی روزمره ما شود نیاز به یک سری از آموزش‌ها و مقداری زمان دارد تا به صورت راحت‌تر وارد جامعه شود.به این مرحله که تکنولوژی به سر میبرد مرحله حباب میگویند. بعضی از تکنولوژی‌ها که وارد این مرحله میشوند.خروجی پیدا نمی کنند با این حال به نظر شما در اینده نه چندان دور چه تکنولوژی وارد زندگی  روزمره ما می‌شود؟ در 10سال آینده زندگی ما چه تغییر‌ی خواهد کرد؟ تکنولوژی‌های آینده به چه شکلی خواهند بود؟ تکنولوزی آینده چطور کار خواهند کرد؟ بزرگترین تکنولوژی آینده چه خواهد بود؟ به نظر ما با توجه به سرعت فعلی پیشرفت تکنولوژی در دنیا  حدس زدن آن اگر غیر ممکن نباشد،سخت هم نخواهد بود . در این مقاله ما سعی داریم شما را با تکنولوژی‌هایی قرار است در آینده وارد زندگی روزمره شما شوند آشنا کنیم  پس امید است که ما را در این مقاله‌ها دنبال کنید و که باعث خرسندی و شادی ما میشود. و لازم به ذکر است  که ما در این مقاله سعی داریم مهمترین تکنولوژی‌های آینده را معرفی کنیم:

 

 

 

 1- گجت‌های پوشیدنی

لنز هوشمند گوگل که در چشم تزریق می‌شود!

درحال‌حاضر یکی از داغ‌ترین موضوعات برای آینده تکنولوژی، ادغام آن با وسایل پوشیدنی است. عینک‌های که دوربین‌دارند یا ساعت‌هایی که به تماس‌های تلفنی شما پاسخ می‌دهند از تکنولوژی‌هایی هستند که امروزه طرفداران زیادی دارند.دانشمندان این صنعت اعتقاد داردندما فعلاً فقط تا این سطح از تکنولوژی نفوذ کرده‌ایم. و در آینده به کمک لوازم الکترونیکی انعطاف‌پذیر، درون لباس‌ها هم کامپیوتر نسب خواهد شد. اما بیشتر این گجت‌های پوشیدنی وابسته به تلفن‌های هوشمند هستند. نقطه اوج تکنولوژی پوشیدنی‌ها زمانی خواهد بود که بتوانند آزادنه و بدون هیچ مانعی کار کنند.

مایک بل (Mike Bell) می‌گوید:

تازمانی‌که وسایل هوشمند نتوانند به تنهایی و با اتکا به خودشان کار جذابی انجام دهند، بیش از حد پیچیده خواهند بود و نمی‌توانند انتظارات را برآورده کنند. این ابزارها باید بتوانند مستقل باشند و یک کار مهم را به تنهایی انجام دهند تا توجه مردم را جلب کنند. اگر علاوه بر این، بتوانند در زمان اتصال به تلفن‌های هوشمند کار دیگری هم انجام دهند، عالی می‌شود.

 

 

۲- برق بی‌سیم

 

تکنولوژی برق بی‌سیم اولین‌بار نزدیک به یک قرن پیش توسط تسلا به نمایش درآمد.

تسلای بزرگ (Tesla) بیش از یک قرن پیش این تکنولوژی را در سخنرانی‌های معروفش به نمایش گذاشت. این دانشمند یک لامپ را در هوا آویزان و آن را بدون هیچ سیمی روشن می‌کرد! تماشاگران هر بار از دیدن شاهکار او به وجد می‌آمدند، اما حقه‌ای در کار نبود و فقط القای جریان عامل این پدیده بود. در اصل، تسلا کارش را با مجموعه‌ای از سیم پیچ‌های بزرگ که میدان مغناطیسی تولید می‌کردند و باعث القای جریان در چراغ می‌شدند، انجام می‌داد. به همین سادگی! با فرا رسیدن آیندهٔ تکنولوژی، هر کجا که باشید به برق بی‌سیم دسترسی خواهید داشت، درست به همان راحتی که امروز به وای‌فای دسترسی دارید. وقتی در حال حرکتید تلفن هوشمند شما در جیبتان شارژ می‌شود، تلویزیون‌ها بدون نیاز به هیچ سیمی کار می‌کنند و ماشین‌های برقی در حالی‌که در خیابان قرار دارند سوخت‌گیری می‌کنند. در واقع، این تکنولوژی همین الان هم وجود دارد اما برای استفاده از آن در مقیاس بالا به زیرساخت‌های زیادی احتیاج داریم. دستگاه‌هایی که از این طریق شارژ می‌شوند باید با ایستگاه‌های شارژ سازگار باشند و همین مساله به تلاش زیادی هم از طرف سازندگان شارژر و هم سازندگان دستگاه‌های مختلف نیاز دارد. با این‌حال، داریم به بهره‌برداری از این تکنولوژی نزدیک می‌شویم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.